góra

Konstruowanie strategii biznesowych

Podstaw膮 prowadzenia nowoczesnego biznesu jest zdefiniowanie przejrzystej strategii marketingowej oraz formalnego kierunku rozwoju firmy. Sam pomys艂 na w艂asny biznes mo偶e okaza膰 si臋 niewystarczaj膮cy je艣li nie zostanie wytyczona konkretna droga, kt贸r膮 organizacja b臋dzie pod膮偶a膰. Opracowanie i wyb贸r odpowiedniej strategii na wczesnym etapie funkcjonowania przedsi臋biorstwa sprzyja maksymalnemu wykorzystaniu posiadanych przez nie kompetencji oraz zasob贸w.

Planowanie strategiczne to proces polegaj膮cy na wyznaczeniu kierunk贸w dzia艂ania przedsi臋biorstwa oraz na precyzyjnym okre艣leniu post臋powania, zmierzaj膮cego do osi膮gni臋cia jego rynkowych za艂o偶e艅. Kluczow膮 rol臋 odgrywa przyj臋ta misja (filozofia), kt贸ra z jednej strony wyra偶a spos贸b w jaki firma prowadzi swoj膮 dzia艂alno艣膰, a z drugiej jest podstaw膮 do sformu艂owania zalece艅 rozwojowych firmy.