GÓRA
Pulpit  »  Usługi  »  Grafika  »  Wizualizacje graficzne oraz znaki firmowe

Wizualizacje graficzne oraz znaki firmowe

Graficzne oznaczenie prowadzonej działalności jest uwarunkowane kulturowo. Już starożytni egipcjanie rysowali piktogramy, chcąc dać wyraz swoim wierzeniom oraz odrębności. Dzisiejsze logotypy nabierają bardziej umownych kształtów, choć niejednokrotnie inspiracją do ich powstania są dzieła naszych przodków. Nie zmieniło się tylko jedno - potrzeba wyróżnienia się od innych i podkreślenia własnej tożsamości. Wybór oryginalnej i niepowtarzalnej nazwy nie zawsze jest łatwym zadaniem i należy przy tym bardzo uważać, bowiem nawet najprostsze zapożyczanie słów z jednego języka nie koniecznie może oznaczać coś dobrego w drugim.

Logotypy najczęściej występują, jako składowa dwóch elementów: znaku graficznego oraz nazwy przedsięwzięcia. Spotkać można również loga przedsiębiorstw w postaci samej nazwy, której zapis, kształt oraz znaczenie będę jedyne i niepowtarzalne na rynku. Decydując się na określony logotyp należy mieć na uwadze fakt, że zostanie on z nami na lata i przez otoczenie będzie jednoznacznie z nami identyfikowany. Nie zaleca się wprowadzania gruntownych zmian samego znaku graficznego, dlatego powinien on cechować się zarówno prostotą, jak i oryginalnością. Skomplikowane znaki firmowe bardo trudno wykorzystuje się na co dzień, ponieważ nie zawsze jest możliwe wierne ich odwzorowanie na różnych nośnikach danych.

Logo oznacza pewną markę, czyli zbiór cech jednoznacznie kojarzących się z daną firmą lub przedsięwzięciem. Może to być np. wyznawana filozofia, jakość produktu lub sposób działania, które jednocześnie z biegiem czasu będą budować odpowiednie skojarzenia. Dlatego o własną markę należy dbać i nieustannie zabiegać o jej dobre imię.